Terug naar Actueel

Uitvaartzorg van Stad tot Wad gewaardeerd met een 9,4

Gepubliceerd op:

Uitvaartzorg van Stad tot Wad is in 2020 door nabestaanden gewaardeerd met een gemiddeld cijfer van 9,4. Nabestaanden krijgen na de uitvaart een enquête over de dienstverlening en de vraag hier cijfers voor te willen geven. Het klanttevredenheidsonderzoek is een onderdeel van het Keurmerk Uitvaartzorg, waar de uitvaartverzorger sinds 2007 houder van is.

Hoogste cijfer

Het klanttevredenheidsonderzoek kan anoniem worden ingevuld. Nabestaanden geven hierin hun mening over o.a. het verloop van de afscheidsplechtigheid, de verzorging van de overledene en over de dragersgroep. Ook wordt bijvoorbeeld het rouwdrukwerk, de keuze in kisten en de rouwauto met chauffeur getoetst. Vrijwel alle onderdelen voert Uitvaartzorg van Stad tot Wad in eigen beheer uit. 88% van de nabestaanden heeft de enquête ingevuld en teruggestuurd. Alhoewel de dienstverlening van de uitvaartverzorger ieder jaar met een cijfer hoger dan een 9 is beoordeeld, was het aantal terugontvangen enquêteformulieren en het gemiddelde cijfer niet eerder zo hoog als in het afgelopen jaar.

Veel reacties

“Elke uitvaart krijgt onze volledige aandacht en toewijding, zodat nabestaanden terug kunnen kijken op een goed afscheid. We zijn blij dat onze zorg gewaardeerd wordt” vertelt Ebel Kremer. “We zijn trots op dit cijfer dat door de inzet en betrokkenheid van het volledige team mogelijk wordt gemaakt. Maar het belangrijkste is voor ons de dankbaarheid van nabestaanden.” vult Arjen Kremer zijn vader aan. Nabestaanden benoemen in hun reacties dat de begeleiding van Uitvaartzorg van Stad tot Wad als positief is ervaren, dat er aandacht en een luisterend oor was. Ook komen woorden als warm, respect, professioneel en betrouwbaar naar voren.

Coronamaatregelen

Ook voor uitvaarten geldt dat rekening gehouden moet worden met coronamaatregelen. In het afgelopen jaar kon slechts een klein gezelschap het afscheid bijwonen. Sommige nabestaanden misten daardoor op dat moment familie en vrienden om hun verdriet mee te kunnen delen. Daarom biedt Uitvaartzorg van Stad tot Wad sinds de coronamaatregelen de mogelijkheid om via livestream het afscheid mee te kunnen beleven. Of om via een herdenkingsplek met de nabestaanden mee te kunnen leven en herinneringen te delen. Toch waren er veel reacties dat alles ondanks de maatregelen persoonlijk en respectvol was verzorgd.

Ebel Kremer: “Het doet goed om te vernemen dat ondanks de beperkende maatregelen, nabestaanden het afscheid op die manier hebben ervaren. Een goed afscheid is immers de basis voor rouwverwerking en een waardevol afscheid maakt de pijn zachter.”

Lees hier meer verhalen van nabestaanden >>

Bekijk ook

Open Dag Edama 12 oktober

Open Dag Edama 12 oktober

Op zaterdag 12 oktober openen verschillende bedrijven op het bedrijventerrein Edama in Uithuizen hun deuren! In een gezellige festivalsfeer, met een DJ, foodtruck en een springkussen voor de kinderen, kunt u een kijkje nemen achter de scher…
Lees meer..
 
Alles op tijd regelen - Het verhaal van Arjen uitvaartverzorger en eigenaar

Alles op tijd regelen - Het verhaal van Arjen uitvaartverzorger en eigenaar

Als kind ziet Arjen de uitvaartonderneming van zijn ouders groeien. Op een gegeven moment besluit hij om in het bedrijf te stappen. Sinds 23 december 2023 heeft hij het officieel overgenomen van zijn vader Ebel. Hoewel het werk niet altijd …
Lees meer..
 
Arjen en Angelina certificaat overledenenzorg behaald

Arjen en Angelina certificaat overledenenzorg behaald

Arjen Kremer en Angelina Werkman hebben in juli de basis opleiding voor overledenenzorg met succes afgerond. 
Lees meer..